Samorozwój przez sztukę – zadanie 2. w Szkole Pozytywnego Myślenia

W listopadzie przystąpiliśmy do realizacji drugiego zadania w ramach Szkoły  Myślenia Pozytywnego. Tematem tego miesiąca był SAMOROZWÓJ PRZEZ SZTUKĘ. Uczniowie w poszczególnych zespołach wykonywali instalacje przestrzenne, które związane były ze zdrowiem psychicznym. W trakcie warsztatów dzieci spędziły ze sobą czas w grupach, wspólnie wymieniając się doświadczeniami, ucząc się od siebie, słuchając siebie nawzajem, co mocno wpłynęło na budowanie dobrych relacji w klasie.

Temat, który przeważał to “Jak dbamy o siebie nawzajem w klasie” – podjęły go klasy 3a i 3b. Uczniowie stworzyli PARASOL DOBRYCH MYŚLI, pod którym pojawiły się hasła zachęcające do bycia życzliwym, dawania pozytywnych, wspierających komunikatów.

 

 

 

 

 

 

 

Uczniowie klasy 6a realizowali temat NASZA KLASA RAZEM DLA INNYCH, którego zwieńczeniem było zwizualizowanie działań na rzecz  potrzebujących wsparcia mieszkańców schroniska dla zwierząt. Wcześniej uczniowie zorganizowali szkolną zbiórkę karmy i innych akcesoriów dla zwierząt.

 

 

 

 

 

MOJE EMOCJE  – JESTEM TYM, CO MYŚLĘ O SOBIE – to temat podjęty przez uczniów klasy 4b, którzy określali swój stan emocjonalny na dany moment. Dzięki temu zyskali świadomość, że nazwanie emocji pomaga w ich kontrolowaniu oraz motywuje do działania  i często  poprawy samopoczucia. Efektem warsztatów była ekspozycja w formie choinki uczuć.

 

 

 

Inspiracją do podjęcia działań mogą być cytaty motywacyjne, którymi podczas zajęć warsztatowych zajęli się uczniowie klasy 4c. Wynaleźli lub sformułowali samodzielnie zdania, które mogą wpływać konstruktywnie na motywację każdego z nas. Każda z tych myśli została zapisana na piórku, które następnie uczniowie samodzielnie ozdabiali dając upust swojej wyobraźni i kreatywności. Taka praca przez sztukę jest jednym ze sposobów wyrażenia siebie i pokazania nastroju. W rezultacie z powstałych piór skonstruowaliśmy SKRZYDŁA MOCY, które pobudzają do aktywności w dowolnym obszarze zarówno uczniów jak i dorosłych.

 

Podjęte przez nas w tym miesiącu działania uświadomiły uczniów czym jest samorozwój, w jaki sposób wpływa na pozytywne zmiany w nas samych i najbliższym otoczeniu. W czasie zajęć dostrzegli, że zajęcia artystyczne, plastyczne mogą być formą wyrażania emocji. Jednocześnie sztuka daje wiele możliwości samorealizacji, każdy może dla siebie znaleźć odpowiednie środki i formy wyrazu.