Wycieczka do Warszawy

W dniach 8-10 maja uczniowie klas 6b, 6c oraz kilkoro uczniów z klas 7. wraz z wychowawczyniami i panią pedagog odwiedzili stolicę. Pogoda dopisywała wyjątkowo! Udało się w pełni zrealizować bogaty plan wycieczki.

Rozpoczęliśmy od złożenia zniczy na grobach bohaterów lektury “Kamienie na szaniec” oraz powstańców warszawskich na Powązkach, następnie odwiedziliśmy Łazienki Królewskie i zwiedziliśmy imponujący kompleks pałacowy – Wilanów, gdzie podczas lekcji muzealnej poznaliśmy dzieje Jana III Sobieskiego i jego żony Marysieńki oraz odpoczęliśmy w malowniczych, pałacowych ogrodach.

Drugi dzień rozpoczął się bardzo emocjonująco od wizyty w Sejmie. Po wejściu na salę obrad powitani zostaliśmy nawet przez Panią Marszałek!

Kolejną atrakcją był wjazd na 30. piętro Pałacu Kultury i Nauki i podziwianie z góry panoramy miasta. Nieopodal zobaczyliśmy także pomnik Janusza Korczaka.

Następnie w drodze na Stare Miasto byliśmy świadkami zmiany warty pod Pomnikiem Nieznanego Żołnierza, zatrzymaliśmy się przy Pałacu Prezydenckim, pod kolumną Zygmunta, na dziedzińcu zamkowym. Udając się do rynku pod pomnik syrenki, klucząc wąskimi uliczkami, poznaliśmy pomniki Jana Kilińskiego, Małego Powstańca, Barbakan. Ostatnim akcentem tego dnia była wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego.

Ostatni dzień wycieczki rozpoczęliśmy od spaceru po tarasach widokowych Uniwersytetu Warszawskiego a nadwiślanymi bulwarami dotarliśmy do kolejnego pomnika syrenki. Na koniec przyszedł czas na niezwykłe oglądanie Niewidzialnej Wystawy.